Terug naar Shenzhen! - Reisverslag uit Shenzhen, China van Tim Hurkmans - WaarBenJij.nu Terug naar Shenzhen! - Reisverslag uit Shenzhen, China van Tim Hurkmans - WaarBenJij.nu

Terug naar Shenzhen!

Blijf op de hoogte en volg Tim

20 December 2013 | China, Shenzhen

Beste Allemaal,

Het gaat echt gebeuren, ik ga half januari voor 8 maanden terug naar Shenzhen! Nu niet voor stage, maar voor 'stage', zoals ze het bij het bedrijf waar ik aan de slag ga willen noemen. Hoe ik daarbij gekomen ben, is een aardig verhaal. Ik ken al van voor mijn universitaire studie, dus een jaar of tien, een aantal websiteontwikkelaars die in het verleden ieder een aantal sites ontworpen en onderhouden hebben. Denk aan de tijd van voor smartphones en html5. Eén van die ontwikkelaars is bij het bedrijf in China terecht gekomen, en heeft in de jaren hiertussen langzaam aan de rest die kant op gekregen.

Zelf onderhoud ik contact met Martin, een Deense jongen die ik alleen vis MSN en Skype ken. Ik heb hem ooit geholpen zijn website idee uit te werken, op te zetten en hem te leren goed te programmeren. We hebben voornamelijk op technisch vlak contact. Iemand om een bug tegen aan te houden of om tegen aan te ageren als weer iets niet werkt. Zo kwam hij een aantal maanden geleden met de vraag dat hij vier mensen moest gaan inhuren of ik wist hoe hij dat het beste voor elkaar kon krijgen. Voor de grap heb ik toen gezegd wanneer ik kon beginnen en hij ging daar serieus op in. Dat balletje is gaan rollen, en daarom zit ik op 10 januari in een vliegtuig naar China. :)

Nu vragen je je natuurlijk af: hoe zit het dan met je huidige baan? Mijn werkgever heeft mijn wens voor onbetaald verlof zonder problemen goedgekeurd. Verder ben ik goed geholpen door mijn manager omtrend zaken als concurrentiebeding, communicatiemiddelen, interne HR processen en enthousiasme, waarvoor dank.

Ik kom binnen de vierkante kilometer te werken van waar ik mijn stage heb gedaan (ha! van de tien miljoen vierkante kilometer in heel China, komt hij precies op dezelfde plek terecht!), en kom terecht bij een startup die 'de perfecte smartphone' wilt maken. OPPO staat al bekend om smartphones van goede kwaliteit, en nu gaat de spinoff OnePlus de lat nog hoger tillen. Zelf ga ik weinig van het smartphone ontwerp meemaken (ik hoop wel een prototype te mogen testen). Ik ga me vooral bezig houden met de website. Zaken als de backend, de integratie daarvan en alles wat de website nog meer nodig hebt.

Voor eenieder die zich afvraagd wat OPPO of OnePlus nu precies is, hierbij de verplichte promo:
http://www.oppostyle.com
http://www.oneplus.net (forums.oneplus.net)
http://tweakers.net/nieuws/93245/oud-topman-oppo-wil-met-eigen-fabrikant-high-end-smartphones-uitbrengen.html

Ik ben bijna klaar met alles te regelen. Contractonderhandeling zijn afgehandeld, woning en auto zijn vergeven, ticket is geboekt, visum is aangevraagd, woning in China is geregeld, zometeen vaccinaties halen en dan is de laatste werkdag ook voorbij.

Nu eerst van de kerstvakantie, familie en vrienden genieten, welke ik de komende maanden zeer moet en ga missen.

  • 20 December 2013 - 13:39

    Dion:

    Enjoy!

  • 06 Januari 2014 - 17:00

    Luuk:

    Heel veel plezier Tim :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shenzhen

Back to Shenzhen

Terug naar Shenzhen. Werken voor OPPO/OnePlus.

Recente Reisverslagen:

21 April 2014

Afronden

12 Maart 2014

Foto's

03 Maart 2014

Verhuizing

07 Februari 2014

Xin Nian Kuai Le!

25 Januari 2014

Working 9 to 9
Tim

Actief sinds 25 Juli 2008
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 11615

Voorgaande reizen:

20 December 2013 - 31 Augustus 2014

Back to Shenzhen

16 Juli 2008 - 22 Oktober 2008

Stage Shenzhen

Landen bezocht: